شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

Image result for ‫مهدی زین الدین‬‎در عملیات رمضان، تیپ علی‌بن ابیطالب(ع) جزو یگانهای مانوری و خط ‌شکن بود و با قدرت فرماندهی و هدایت ایشان - در بکارگیری صحیح نیروها و موفقیت آن یگان در این عملیات - بعدها این تیپ، به لشکر تبدیل شد...

امروز ۲۷ آبان‌ماه یادواره شهید زین‌الدین در قم برگزار می‌شود و سرویس فرهنگ حماسه ایسنا به همین مناسبت نگاهی دارد به زندگی و فعالیتهای این سردار شهید.



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

1416209048636_198.jpgبه گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حفاری‌های این منطقه در سال 1971 میلادی و به سرپرستی" پروفسور ایچی ماسودا"باستان‌شناس ژاپنی صورت گرفته است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در تپه‌های این منطقه، آثار به دست آمده، حکایت از سکونت و استقرار مردمان در دوره‌های مختلفی در این منطقه دارد که شامل دوره‌های اسلامی، دوره نئولیتیک و کالکولیتیک است

تپه‌های سنگ چخماق، در حومه شهر تاریخی بسطام واقع شده است .

 



ادامه مطلب...

تاريخ : سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آفتاب: پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان که به دلیل عارضه سرطان درگذشته بود، لحظاتی پیش با بدرقه باشکوه علاقمندان و دوستدارانش راهی بهشت‌زهرای تهران شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.
 
این گزارش اضافه می‌کند در این مراسم باشکوه که از ساعات اولیه صبح با حضور جمع کثیری از علاقمندان در مقابل تالار وحدت آغاز شده بود، محمد علیزاده از خوانندگان کشورمان و بنیامین بهادری هریک ابتدا به همراهی اشعاری پرداخته و سپس در وصف این خواننده جوان صحبت کردند.
 
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با این جملات که سلام به همه کسانی که با علاقه و دوستی به اینجا آمدند. در اینجا چهره‌های جوان و نورانی داریم که در این روزها شاهد تجلی احساساتشان بودیم. برای شما ملت بزرگوار که محبت را سرلوحه همیشه زندگی خود قرار داده‌اید آرزوی سلامت می‌کنم.


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس-مهدی بختیاری: 31 سالش است و نمایندگی یکی از مهمترین گروههای مقاومت عراقی را در ایران بر عهده دارد.

مقاومت روزها و ماههای شلوغی را پشت سر می‌گذارد و معلوم نبود اگر در سوریه جلوی تکفیریها نایستاده بودند، اوضاع امروز در عراق چقدر بدتر از این می‌شد.

آمرلی، جرف الصخر و بیجی آزاد شدند و حالا مقاومت عراق گام های بعدی را تا رسیدن به موصل برمی‌دارد.

شیخ جابر رجبی اگرچه ایرانی الاصل است اما وقتی در نجف درس حوزه می‌خواند، با فتوای مراجع سلاح در دست گرفت تا جلوی اشغالگران آمریکایی را که حالا به نجف رسیده بودند، بگیرند

خبرگزاری فارس: ناگفته‌هایی از عملیات‌های مقاومت در عراق/ حضور حاج‌قاسم در آمرلی در زمان محاصره/ کشف سکوهای موشک کروز در مسیر کاروان‌های اربعین/ حاج‌قاسم در اتاق جنگ مقاومت



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

اخیرا عکسی از حضرت آیت الله سیستانی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بیانگر دیدار جمعی از علما و عشایر اهل سنت با ایشان است.

هفته قبل نیز رسانه های عراق اعلام کرده بودند که هیئتی از شیوخ عشایر استان الانبار قصد دارند اوایل هفته آینده (این هفته) به دیدار آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق بروند(بنقل از سایت الف)



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه بسطام نیز در سخنانی کوتاه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم با خرد جمعی نسبت به اجرای برنامه های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت موفق باشیم.

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران افزود: امید است بتوانیم از عنایات الهی و همچنین یکدلی و همراهی همه مسئولان و مردم به بهترین وجه استفاده کنیم

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 21 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، آمیخته با رشادت و آزادیبخشی و رهایی بخشی است . قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 17 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

میعادگاه تمام  عزاداران و دسته جات محلی ست بنام قتلگاه.قتلگاه میدانگاهی ست فراخ در شمال قلعه نو خرقان و در جوار گلزار شهدا و آرامستان شهدای گمنام .عزاداران تا هنگامه ی اذان ظهر در این محل به عزاداری می پردازند و پس از آن با نواختن شیپور ، تعزیه ی عظیمی با مشارکت همگان اجرا می شود. نخل گردانی ، سوزاندن خیمه ها  و ..... از جمله برنامه های این روز است

عاشورای قلعه نو خرقان گره خورده به نخل و ذوالجناح و خیمه های سوخته ست. نخل سازه ایست چوبی که نمادی ست است تابوت شهدای کربلا . نخل در عزاداری اکثر نقاط کشور وجود دارد و قلعه نو خرقان از این امر مستثنی نیست. انچه در این میانه متمایز است وجود دو نخل در مراسم است. ذوالجناح نیز اسبیست به نماد اسب امام حسین (ع).

 

باتشکر از سایت بهاردلکش خرقان



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

 عاشورای بسطام

 

ضمن تشکر از بسطام نیوز:

 



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس

عاشورای بسطامدسته های عزاداری بسطام بعد از ظهر روز عاشورا از هیئت ها حرکت کرده و جلوی آستان مقدس امامزاده محمد بن جعفر صادق(ع) با هم ادغام شدند و از اتوبان امام خمینی(ره) به سمت مزار بسطام و جایگاه نخل اقدام به برپایی عزای حسینی کردند.
 



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 16 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب